Ακόμη και γήπεδα ποδοσφαίρου θα μπορούν πλέον να λαμβάνουν ενισχύσεις μέσω του αναπτυξιακού νόμου, με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να αιτιολογεί την απόφασή του αυτή με το επιχείρημα ότι η πολιτεία δεν διαθέτει την ευχέρεια για να κατασκευάσει η ίδια αθλητικές εγκαταστάσεις. Η ένταξη των γηπέδων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις κ.λπ., καθώς και κολυμβητηρίων. προβλέπεται στο άρθρο 35 του σχεδίου νόμου για το παρεμπόριο, που τέθηκε χθες σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Με το ίδιο νομοσχέδιο θεωρούνται σε ορισμένες περιπτώσεις μη απαραίτητα τα πληροφοριακά συστήματα, ενώ σε αυτό περιλαμβάνονται και κάποιες ευνοϊκές διατάξεις για επενδυτικά σχέδια του αναπτυξιακού νόμου του... 1998!
Ειδικότερα, στο άρθρο 34 προβλέπεται ότι για τα επενδυτικά σχέδια του καθεστώτος «Επιχειρηματικότητα των νέων», καθώς και σε όσα καθεστώτα των αναπτυξιακών νόμων δεν υποβάλλονται πάνω από 20 αιτήματα, δεν θα είναι υποχρεωτική η διενέργεια πράξεων υλοποίησης και ολοκλήρωσης μέσω του του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων του αναπτυξιακού νόμου (ΠΣΚΕ). Η προτεινόμενη διάταξη γεννά ερωτήματα για τον βαθμό διαφάνειας που διασφαλίζεται από τη μη χρήση του ΠΣΚΕ, αν και το υπουργείο σπεύδει να επισημάνει στην αιτιολογική έκθεση ότι βασική επιλογή παραμένει το ΠΣΚΕ.
Με άλλη διάταξη, επίσης στο άρθρο 34, επιταχύνεται η διαδικασία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων τα οποία περιλαμβάνουν και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στις αντίστοιχες διατάξεις περί ρύθμισης αυθαιρέτων, καθώς δεν είναι πλέον απαραίτητο να επέλθει το χρονικό σημείο περαίωσης της όλης διαδικασίας ρύθμισής τους, αλλά αρκεί η πλήρης εξόφληση όλου του ενιαίου προστίμου. Επενδυτικές δαπάνες που έχουν περιληφθεί σε αποφάσεις υπαγωγής στους ν. 3299/2004 και 3908/2011, και οι οποίες πραγματοποιούνται επί κατασκευών που είχαν ήδη υπαχθεί σε θεσμικές ρυθμίσεις τακτοποίησης κατά τον χρόνο υπαγωγής, ενισχύονται, εφόσον τηρούνται οι λοιποί όροι και οι προϋποθέσεις του νόμου.
Επιπλέον, στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι μετά την έλευση 10ετίας από τη δημοσίευση της απόφασης έναρξης της λειτουργίας μιας επένδυσης που είχε υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο 2601/1998 δεν μπορούν πλέον να διαπιστώνονται παραβάσεις και να επιβάλλονται κυρώσεις για αυτές.
Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη την παράταση κατά τρεις μήνες της προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων των αναπτυξιακών νόμων 3299/2004 και 3908/2011, παράταση που κρίνεται απαραίτητη και λόγω του πρόσφατου lockdown.
Για αλλοδαπές εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα και λαμβάνουν ενισχύσεις, η περίοδος επιλέξιμων δαπανών ξεκινάει από την υποβολή του αιτήματος και όχι από την έκδοση απόφασης της χορήγησης της ενίσχυσης.
Σύμφωνα με το άρθρο 37, οι δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής τους προσαυξημένες κατά 21, ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).
Με το νομοσχέδιο δίνεται ακόμη η δυνατότητα στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας να προβαίνει σε πιστοποίηση προσώπων για το σύνολο των δραστηριοτήτων του σκοπού του. Πρόβλεψη υπάρχει και για τα ναυπηγεία, καθώς με το άρθρο 28 παρατείνεται η προθεσμία ολοκλήρωσης της τεχνικής ανασυγκρότησης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.
Πηγή: Καθημερινή
Με το ίδιο νομοσχέδιο θεωρούνται σε ορισμένες περιπτώσεις μη απαραίτητα τα πληροφοριακά συστήματα, ενώ σε αυτό περιλαμβάνονται και κάποιες ευνοϊκές διατάξεις για επενδυτικά σχέδια του αναπτυξιακού νόμου του... 1998!
Ειδικότερα, στο άρθρο 34 προβλέπεται ότι για τα επενδυτικά σχέδια του καθεστώτος «Επιχειρηματικότητα των νέων», καθώς και σε όσα καθεστώτα των αναπτυξιακών νόμων δεν υποβάλλονται πάνω από 20 αιτήματα, δεν θα είναι υποχρεωτική η διενέργεια πράξεων υλοποίησης και ολοκλήρωσης μέσω του του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων του αναπτυξιακού νόμου (ΠΣΚΕ). Η προτεινόμενη διάταξη γεννά ερωτήματα για τον βαθμό διαφάνειας που διασφαλίζεται από τη μη χρήση του ΠΣΚΕ, αν και το υπουργείο σπεύδει να επισημάνει στην αιτιολογική έκθεση ότι βασική επιλογή παραμένει το ΠΣΚΕ.
Με άλλη διάταξη, επίσης στο άρθρο 34, επιταχύνεται η διαδικασία ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων τα οποία περιλαμβάνουν και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στις αντίστοιχες διατάξεις περί ρύθμισης αυθαιρέτων, καθώς δεν είναι πλέον απαραίτητο να επέλθει το χρονικό σημείο περαίωσης της όλης διαδικασίας ρύθμισής τους, αλλά αρκεί η πλήρης εξόφληση όλου του ενιαίου προστίμου. Επενδυτικές δαπάνες που έχουν περιληφθεί σε αποφάσεις υπαγωγής στους ν. 3299/2004 και 3908/2011, και οι οποίες πραγματοποιούνται επί κατασκευών που είχαν ήδη υπαχθεί σε θεσμικές ρυθμίσεις τακτοποίησης κατά τον χρόνο υπαγωγής, ενισχύονται, εφόσον τηρούνται οι λοιποί όροι και οι προϋποθέσεις του νόμου.
Επιπλέον, στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι μετά την έλευση 10ετίας από τη δημοσίευση της απόφασης έναρξης της λειτουργίας μιας επένδυσης που είχε υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο 2601/1998 δεν μπορούν πλέον να διαπιστώνονται παραβάσεις και να επιβάλλονται κυρώσεις για αυτές.
Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμη την παράταση κατά τρεις μήνες της προθεσμίας ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων των αναπτυξιακών νόμων 3299/2004 και 3908/2011, παράταση που κρίνεται απαραίτητη και λόγω του πρόσφατου lockdown.
Για αλλοδαπές εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα και λαμβάνουν ενισχύσεις, η περίοδος επιλέξιμων δαπανών ξεκινάει από την υποβολή του αιτήματος και όχι από την έκδοση απόφασης της χορήγησης της ενίσχυσης.
Σύμφωνα με το άρθρο 37, οι δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής τους προσαυξημένες κατά 21, ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).
Με το νομοσχέδιο δίνεται ακόμη η δυνατότητα στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας να προβαίνει σε πιστοποίηση προσώπων για το σύνολο των δραστηριοτήτων του σκοπού του. Πρόβλεψη υπάρχει και για τα ναυπηγεία, καθώς με το άρθρο 28 παρατείνεται η προθεσμία ολοκλήρωσης της τεχνικής ανασυγκρότησης των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων έως την 31η Δεκεμβρίου 2021.
Πηγή: Καθημερινή